#10

Kameran står och samlar damm på hyllan, höstförkylningen härjar i kroppen min och jag hostar nyser snorar som aldrig förr, sommaren är över, jag är arbetslös och tillbaka på ruta ett. 
 
Jag är i regel rätt bekväm av mig. Älskar att vara hemma och ta det lugnt, allra helst ensam. Läsa bloggar, gosa med katterna, lyssna på min favoritspellista, kolla på YouTube, läsa, baka och spela spel. Men som med allt annat kan det lätt bli för mycket av det goda. Efter en hel sommar med jobb på Ica ca 5-6 dagar i veckan var det till en början ganska skönt att få vara "ledig" och pusta ut lite, men nu känns det mest jobbigt. Jag vill så himla gärna ha ett arbete att gå till, om så bara ett par dagar i veckan. Det känns så oerhört skamligt att bara gå omkring hemma och skrota dagarna i ända. 
 
Samtidigt känns hela söka-jobb-processen väldigt motig. Du ska ha ett dugligt personligt brev, den här utbildningen den där arbetslivserfarenheten och bla bla bla. Det är som att det inte är tänkt att jag SKA jobba. Att ens ta sig över den där tröskeln och faktiskt sätta sig ned vid datorn, länsa internet på alla möjliga jobbannonser, omstrukturera sitt CV och få bukt med det personliga brevet (screw personliga brev) är världens projekt för mig. Jag har inte ORKEN eller MOTIVATIONEN till det hela, men samtidigt vill jag inget hellre än att ha något riktigt att göra om dagarna. Vi får se helt enkelt, kanske jag orkar med det imorgon?
 
Nuuu ska jag i alla fall äta upp mitt godis som jag craveat i flera dagar och sedan höra med min far ifall vi kan elda bastu ikväll. Bastu är en bra grej mot förkylningar ska ni veta, kanske bara tillfälligt, men ändå!
 
 
Allmänt | |
Upp